Maandblad
UP
 
Home Over ons Onze projecten Deelnemen
Video's Links Contact Gebed
3: Mijn geloof is op de proef gesteld: Deze video vertelt het verhaal van Yang, een Noord-Koreaanse vrouw die in ballingschap leeft in Zuid-Korea. Een aangrijpend verhaal waarin ze vertelt hoe haar geloof op de proef werd gesteld...
1: Het gebed van Liena: Het aangrijpende verhaal van een moeder die haar kinderen vertelt dat hun levens in gevaar kunnen komen door extremisten. De video laat enkele schokkende beelden zien. Ze wil haar kinderen voorbereiden en ze laten zien hoe ze hiermee moeten omgaan. Ze leert hen sterk te blijven in het geloof in Jezus Christus.
2: Het Kruisje van Hussein: Een jongen vertelt over een kruisje dat hij kreeg en welke betekenis het voor hem heeft. Hij leeft in een Moslimland maar gelooft in Jezus Christus als zijn Redder.
4: Het verhaal van Vivian: Een radeloze vrouw vertelt over de aanvallen van Boko Haram op haar dorp en de verschrikkelijke dingen die ze mee maakte. Haar man werd neegeschoten en werd voor dood achter gelaten in hun huisje. Ze kon alleen nog maar vluchten...
Hieronder vindt U enkele video's over sterke mannen en vrouwen, christenen in moeilijke omstandigheden, die ons vertellen over hun ervaringen in tijden van oorlog, bij overvallen, of bij afpersing met doodsbedreigingen, hoe zij door hun geloof in Jezus Christus, de kracht ontvangen en de moed vinden om door te gaan met hun levens, vertrouwend op hun Hemelse Vader die hen beschermt en hen er doorheen helpt.
Klik op de titel van de video en bekijk hun soms aangrijpende verhaal.
5: Een Christen uit Nigeria: Dit is het verhaal van Habila uit Nigeria. Op een dag worden ze aangevallen door gemaskerde mannen. Ze worden gedwongen om uit hun huisje te komen en Jezus te verloochenen. Onder bedreiging van zijn leven, moet hij een beslissing nemen...
6: Het gewonde Lichaam van Christus verbinden: Een medewerker van SDOK, dit is de wereldwijde organisatie van Verdrukte Christenen in de wereld, vertelt zijn verhaal van moed en doorzetting. Hij leeft in oorlogsgebied in Nigeria en helpt, bemoedigd en steunt de Christenen die overvallen worden, bedreigd worden en verwond geraken. Hij is een steunpilaar voor vele lijdende broeders en zusters in Nigeria.
7: How could I keep quiet: Dit mooie lied is een prachtige song, gezongen door de medewerkers van HVK België. Ondertiteld in het Nederlands en vergezeld van foto's die de gruwelijke omstandigheden laten zien van Verdrukte Christenen in de wereld.
8: .
Extra: Waarom niet sterven voor Jezus?: Het Zuid-Afrikaanse gezin Groenenwald koos ervoor Gods roep te volgen en vestigde zich in Afghanistan. Daar werkten ze als zendelingen in een gevaarlijke omgeving. “We wisten dat het risicovol was, maar we wisten ook zeker dat het de plek was waar God ons wilde hebben”, vertelt Hannelie. "Mijn man zei eens: 'We sterven toch een keer, dus waarom sterven we niet voor Christus?'"
Vermoord
Tijdens een aanval op hun woning, werden zowel de vader als de twee kinderen Jean-Pierre (17) en Rodé (15) doodgeschoten door de Taliban. Alleen Hannalie leeft nog. “Ik geloof dat ze nu voor de troon van God staan, Hem loven, aanbidden en verheerlijken en dat ze op me wachten tot ook ik mijn wedloop beëindigd heb.”